världens sämsta måndag

Igår hjälpte jag & mamma morfar att städa ur mormors kläder. Mitt fynd: en lusekofta! Jag har varit sugen på en lusekofta i några veckor nu. Tycker dom är jättemysiga och fina! Längst in i mormors garderob fann vi den! :). Mamma berättade att mormor hade fått den efter farmor. Så från början har den här koftan varit farmors, sen mormors och nu min! :} mys. Dock är den nog köpt runt 1965 någonting, så den är väl inte exakt som jag tänkt mig. Men det spelar ingen roll.

Den här måndagen startade sådär. Jag har en hemtenta som ska lämnas in via studentportalen kl 12. Det har strulat med inlämningen, så jag tänkte göra en safety-grej och åka till Uppsala innan kl 12 och lämna in den i receptionen skriftligt, och be dem skriva tiden jag lämnade in tentan (då vi ska lämna in en skriftlig också).  Sen tänkte jag att jag skulle springa upp på vinden lite snabbt för att lämna lite grejer och hämta ett nytt kolleigeblock till den nya kursen som börjar idag. När jag ska låsa upp dörren till vinden går nyckeln av i låset (!). Jag får panik och springer över till Maja och Erik (”var hemma, var hemma, var hemma…”). Dom var hemma. Jag lånar deras telefon och ringer till hyresvärden. Som tur var får jag tag på han som ordnar grejor. Han kommer över med huvudnyckeln och låser upp åt mig. Jag springer in i lägenheten, slänger mig över datorn och loggar in på studentportalen. Som tur var har de märkt att det varit strul, och lagt upp en mailadress dit man kunde maila in sin tenta istället. Jag kirrar det och paniken börjar sippra ut ur kroppen…

Dålig start på den här veckan…

Kommentera

